Chia seeds in a glass bowl on a white wooden table

Superfoods na włosy – które z nich wybrać?

14 lutego, 2020 

Treść artykułu
    Add a header to begin generating the table of contents

    Superfoods na włosy – które z nich wybrać?

    Superfoods to naturalne produkty (owoce, nasiona, rośliny), które kumulują w sobie witaminy, składniki odżywcze i minerały. Ich obecność w diecie pozwala cieszyć się lepszym zdrowiem. Przeciwutleniacze pomagają zapobiegać chorobom, a nawet je leczyć.  Zawarte w super produktach mikroelementy przyswajają się lepiej niż te, które przyjmujemy np. W suplementach diety. Większość superfoods ma pozytywny wpływ nie tylko na skórę czy organizm, ale również na włosy. Które z nich należy wybrać, by nasze włosy były widocznie zdrowsze i bardziej lśniące?

    Super jagody zatrzymują proces starzenia się włosów

    Jagody acai to naturalne przeciwutleniacze. Zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6 i omega-9), które pomagają odbudować zniszczone włosy. Antyoksydanty spowalniają proces starzenia, który w przypadku włosów objawia się ich nadmiernym wypadaniem. Z jagód acai wytwarzany jest olejek, który stosuje się w kosmetyce. Włosy suche, rozdwajające czy łamliwe regenerują się i odżywiają. Olejek nakładany na włosy i skórę pomaga naprawić uszkodzenia spowodowane słońcem (promieniami UV). Do diety możemy włączyć sproszkowane lub świeże owoce acai oraz sok z jagód.

    Inną super jagodą są goji. Podobnie jak acai zawierają antyoksydanty i mnóstwo minerałów. Skumulowane w nich witaminy (C, E, witaminy z grupy B) oraz mikroelementy (żelazo, cynk, selen) są jak odżywcza ampułka. Odbudowują łamiące się włosy oraz wspomagają wzrost nowych. Cienkie, matowe i puszące włosy stają się mocniejsze i bardziej błyszczące. Suszone jagody goji to zdrowy i smaczny dodatek do jogurtu czy musli.

    Magiczne nasiona pełne witamin i minerałów

    Od dawna znamy siemię lniane, które również zaliczane jest do superfoods. Lista dobroczynnych składników odżywczych, które znajdują się w nasionach lnu, jest bardzo długa. Jedzenie siemienia lnianego, nałożenie maseczki lub włączenie oleju lnianego do diety zdecydowanie nawilży i odżywi włosy. Siemię lniane zawiera kluczowe dla zdrowego wyglądu włosów witaminy: A, E i witaminy z grupy B. Kwasy tłuszczowe regenerują i wzmacniają włosy od wewnątrz, dzięki czemu są bardziej lśniące. Namoczone siemię lniane można również pić. Jest to dobra kuracja na wypadające włosy. 

    Od niedawna popularne stały się nasiona szałwii hiszpańskiej (chia). Ich jedzenie przynosi same korzyści. Te małe nasionka zawierają w sobie kwasy tłuszczowe, antyoksydanty i witaminy. Regularne spożywanie chia może pomóc na wypadające włosy. Nasiona łatwo wchłaniają płyny, dlatego dobrym sposobem na urozmaicenie diety jest przygotowanie słodkiego puddingu z chia i siemienia lnianego, który może zastąpić niezdrowe desery.

    Do łask wraca również czarnuszka. Jedzona regularnie wspomaga wzrost i odbudowuje zniszczone włosy.  Zapobiega łuszczeniu się skóry głowy, dlatego olej z czarnuszki często dodawany jest do kosmetyków.

    Zielone zawsze na zdrowie – naturalne produkty na wzmocnienie włosów

    Jarmuż to cudowne warzywo i lek na zachowanie młodości. Zawiera przeciwutleniacze, które spowalniają proces starzenia nie tylko skóry, ale również włosów. Witamina K i C (której jarmuż ma o wiele więcej niż np. szpinak) oraz ponownie, zdrowe kwasy tłuszczowe, odżywiają i nawilżają włosy od wewnątrz. Jarmuż można używać do sałatek lub zup. Dodany do owocowego koktajlu nie zmieni jego smaku, a doda wartości odżywczych i minerałów. Kolejnym modny, zielony produkt to awokado. Jest to owoc pełen zdrowych składników. Są nimi przede wszystkim tłuszcze, dzięki którym włosy stają się mocne i lśniące. Można, a nawet należy, spożywać awokado w każdej postaci – jako dodatek do sałatek albo na kanapce. Awokado zmiksowane z owocami to pyszny, kremowy koktajl, który może zastąpić śniadanie lub deser.

    By jeszcze bardziej wzmocnić wartość odżywczą koktajli, dodaje się spirulinę. Są to sproszkowane algi morskie, które pomagają poradzić sobie z problemem wypadających włosów. Spirulina ma tyle minerałów, że uważana jest niemal za lekarstwo. Są to np. kwasy tłuszczowe, witaminy A i E, żelazo, miedź, cynk, magnez czy selen. Wzmacniają one strukturę włosów, wygładzają je i regenerują. Spirulina ma dość nieciekawy smak i zapach, dlatego najlepiej dodawać jej niewielką ilość do potraw, w których nie będzie wyczuwalna. 

     

     

    Leave a Comment

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *