healthy diet food. kinoa with fresh vegetables

Dieta a wypadanie włosów

20 listopada, 2019 

Treść artykułu
    Add a header to begin generating the table of contents

    Dieta a wypadanie włosów

    Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak wielki wpływ na wypadanie włosów ma odpowiednia dieta. Wypadanie, łamliwość i słaba kondycja włosów to powszechny problem wśród wszystkich, którzy źle się odżywiają. Jakie produkty powinniśmy jeść, by wzmocnić nasze włosy i zapobiec ich wypadaniu?

    Jakie produkty warto umieścić w diecie?

    Odpowiednia dieta dla wypadania włosów ma za zadanie dostarczyć organizmowi witamin i minerałów, a także wszystkich innych substancji odżywczych, niezbędnych do codziennego funkcjonowania. To, jak się żywimy ma więc ogromny wpływ na nasz wygląd i samopoczucie. Dobra dieta pozwala cieszyć się dobrą kondycją i zdrowiem, podczas gdy spożywanie "złej" żywności prowadzi do licznych chorób i osłabienia układu odpornościowego, spowodowanych niedostarczeniem organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. Na czym powinniśmy oprzeć swoją dietę, gdy zaczynają nam wypadać włosy?

    Co jeść by mieć zdrowe włosy. Trycholog Warszawa.

    Białko ma ogromny wpływ na stan skóry głowy. Jego niedobór powoduje, że włosy szybciej wypadają i stają się wątłe i łamliwe. W celu zapewnienia odpowiedniej podaży białka należy spożywać chude białe mięso, nabiał i rośliny strączkowe. Raz lub dwa w tygodniu dobrze będzie zjeść także wołowinę, która dostarczy nam nie tylko białka, ale też i niezbędny minerałów.

    Witaminy są niezbędne dla całego organizmu. Jeśli zależy nam na zdrowych i mocnych włosach, powinniśmy zainteresować się przede wszystkim:

    • Witaminą A, która pobudza do wzrostu mieszki włosowe. Jej niedobór sprawia, że włosy są suche i łamliwe. Znajdziemy ją w warzywach jak np. brokuły, marchewka i pomidory, a także w owocach, maśle, produktach mlecznych i wątróbce.
    • Witaminą C, która pełni ważną rolę w syntezie kolagenu, który jest jednym z głównych budulców włosa. Jej niedobór pogarsza funkcjonowanie cebulek włosa i choć nie ma to bezpośredniego wpływu na wypadanie włosów, to znacznie je osłabia. Witaminę C znajdziemy przede wszystkim w owocach, jarmużu, szpinaku i papryce.
    • Witaminą E, która przyspiesza wzrost włosów i wpływa pozytywnie na ich nawilżenie. Jest także silnym przeciwutleniaczem, który zabezpiecza wydzielinę gruczołów łojowych przez jełczeniem. Znaleźć ją można w jajkach, zielonych warzywach, maśle, orzechach i nasionach roślin oleistych.
    • Witaminami z grupy B, a konkretnie B1, B2 i B6. Biorą one udział w procesach metabolicznych zachodzących we włosach. Znajdziemy je w marchwi, burakach i szpinaku.

    Mikroelementy, takie jak: żelazo, miedź i cynk odpowiadają za kondycję włosów. Ich niedobór prowadzi do negatywnych zmian i łysienia. Najlepszym źródłem mikroelementów dobrych dla włosów jest wołowina, orzechy i nasiona, warzywa strączkowe i gorzka czekolada.

    Kwasy omega-3 są elementem budulcowym mieszka włosowego i łodygi włosa. Znajdziemy je w tłustych rybach morskich. 

    Fashion portrait of young beautiful woman with jewelry and elegant hairstyle. Blonde girl with long wavy hair. Perfect make-up.  Beauty style woman with diamond accessories

    Jakich produktów warto unikać?

    Odpowiednia dieta jest bardzo ważna, ale musimy pamiętać nie tylko produktach, które powinniśmy jeść, ale też i o tych, które lepiej będzie unikać. W celu wzmocnienia włosów powinniśmy znacząco ograniczyć spożywanie:

    • kawy
    • przetworzonej żywności, w tym słodyczy i fast-foodów
    • cukru

    Jeśli chcesz dowiedzieć się jakich suplementów i elementów diety brakuje Tobie, wykonaj badania krwi i umów wizytę u trychologa w naszej Warszawskiej klinicie.